Αρχική » ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ » Σχολικές Δραστηριότητες » Δράσεις στην τάξη » Η επανάσταση των παραμυθιών. Ένα διδακτικό σενάριο στη Β’ τάξη.

Η επανάσταση των παραμυθιών. Ένα διδακτικό σενάριο στη Β’ τάξη.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Β1 με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης, της δασκάλας τους και των δύο εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε ένα διδακτικό σενάριο με τίτλο “Η επανάσταση των παραμυθιών“.

Το σενάριο που είναι συμβατό με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών συνδέει τα γνωστικά αντικείμενα της γλώσσας, της αισθητικής αγωγής, των ΤΠΕ και των ψυχοκινητικών  δεξιοτήτων λεπτής κινητικότητας.

Οι στόχοι του σεναρίου διακρίνονται σε:

Α. Γνωστικοί • Να μάθουν τί είναι οι μικρές αγγελίες. • Να φτιάχνουν μια μικρή αγγελία. • Να αναζητούν μικρή αγγελία στο διαδίκτυο. • Να μάθουν το γραμματικό όρο ΄άρθρο΄. Να τον χρησιμοποιούν σωστά στις πτώσεις και στο λόγο.

Β. Κοινωνικοί-συναισθηματικοί • Να εργάζονται σε μικροομάδα. • Να συζητούν ομαδικά. • Να αναπτύσσουν και να αιτιολογούν την άποψή τους. • Να ανακοινώνουν τις θέσεις τους στο σύνολο της τάξης. • Να ενθαρρύνονται μέσα από την προσωπική και συλλογική προσπάθεια. • Να σκέφτονται με γνώμονα το “εμείς” και όχι το “εγώ”

Η διδακτική προσέγγιση έγινε με ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, καλλιέργεια λεπτής κινητικότητας, χρήση ΤΠΕ και ο/η εκπαιδευτικός είχε καθοδηγητικό και υποστηρικτικό λόγο.

Περιγραφή Σεναρίου

1ο διδακτικό δίωρο:

Ανάλυση – ενημέρωση των στόχων του σεναρίου. Δημιουργία μικροομάδων – ανάλυση του ρόλου των παιδιών στην ομάδα. Ανακοίνωση κάθε φορά των θέσεων – απόψεων – απαντήσεων από τον εκπρόσωπο της ομάδας, ο οποίος αλλάζει συνεχώς. Ονομασία κάθε μικροομάδας με βάση ήρωα παραμυθιού. Παρουσίαση κειμένου από τον/την εκπαιδευτικό (ανάγνωση). Μεγαλόφωνη ανάγνωση παιδιών. Επεξεργασία κειμένου (λέξεις – ερωτήσεις – πλαγιότιτλοι). Δραστηριότητες με βάση τον παραπάνω γνωστικό στόχο των “μικρών αγγελιών”.

2ο διδακτικό δίωρο:

 Παρουσίαση του γνωστικού στόχου το “οριστικό άρθρο”. Προβολή αντίστοιχων βίντεο (ταινιών μικρού μήκους). Δραστηριότητες με βάση τον παραπάνω γνωστικό στόχο.

 Η Αξιολόγηση του σεναρίου έγινε με διαδραστικά φύλλα εργασίας και συζήτηση – ανατροφοδότηση.

Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων

Ετικέτες

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχείο