Αρχική » ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ » Σχολικές Δραστηριότητες » Δράσεις στην τάξη » Ο χρόνος που πέρασε. Ένα διδακτικό σενάριο για τα Μαθηματικά στη Β’ τάξη

Ο χρόνος που πέρασε. Ένα διδακτικό σενάριο για τα Μαθηματικά στη Β’ τάξη

Οι μαθητές/τριες του τμήματος Β1 με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού του Τμήματος Ένταξης, της δασκάλας τους και της εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης συμμετείχαν σε ένα διδακτικό σενάριο με τίτλο “Ο χρόνος που πέρασε – μέρα – νύχτα – ημέρες – εβδομάδα – εποχές – μήνες – έτη – χρονική σειρά“.

Το σενάριο είναι συμβατό με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών αφού αναφέρεται σε μαθηματικές έννοιες-έννοια του χρόνου-χθες-σήμερα-αύριο. Συγκεκριμένα συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα των ΤΠΕ, της αισθητικής αγωγής (κόβω-κολλάω-κολάζ) και των ψυχοκινητικών δεξιοτήτων.

Οι στόχοι του σεναρίου διακρίνονται σε:

Α. Γνωστικοί • Να μάθουν την έννοια της κίνησης της γης και της διάκρισης ημέρας-νύχτας. • Να μάθουν τις ημέρες της εβδομάδας. • Να μάθουν τις εποχές καθώς και τους μήνες που απαρτίζουν την κάθε εποχή. • Να μάθουν τη χρονική σειρά των γεγονότων.

Β. Κοινωνικοί-συναισθηματικοί • Να αναπτύξουν το συναίσθημα της συνευθύνης μέσα από την εργασία σε ομάδες • Να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες και συνείδηση ομάδας. • Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργατικό, ενσυναίσθησης και αλληλοβοήθειας ως άτομα και ως μέλη ομάδας.

Η διδακτική προσέγγιση έγινε με ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, διερευνητική παρουσίαση των νέων γνώσεων και δραστηριοποίηση και χρήση Νέων Τεχνολογιών για επικοδομητική διδασκαλία και ο/η εκπαιδευτικός είχε καθοδηγητικό και υποστηρικτικό λόγο.

Περιγραφή Σεναρίου

1ο διδακτικό δίωρο:

Οι μαθητές σε ομάδες μέσω αντιπροσώπων διαλέγουν μια εικόνα-ταυτότητα ενός ήρωα παραμυθιού ως σημείο αναφοράς της ομάδας.

Ακολουθεί ανοικτή συζήτηση με βάση τις εμπειρίες των μαθητών σχετικά με δραστηριότητες που κάνουν στη διάρκεια της ημέρας (σχολικές και εξωσχολικές-ατομικές και ομαδικές). Καλούνται επίσης να αντιστοιχίσουν τις δραστηριότητες αυτές στο συγκεκριμένο τμήμα της ημέρας (πρωί-μεσημέρι-απόγευμα-βράδυ). Επίσης γίνεται συζήτηση σχετικά με την ημερομηνία της ημέρας που λαμβάνει χώρα το διδακτικό σενάριο.

Ακολουθούν ποικίλες ομαδικές δραστηριότητες (βίντεο-διαφάνειες-φυλλάδια) σχετικές με τις έννοιες στάδια ημέρας-ημέρες εβδομάδας-εποχές.

2ο διδακτικό δίωρο:

Δραστηριότητες αντίστοιχες με τις έννοιες χρονική σειρά γεγονότων-μήνες-εποχές-έτος.

Σε όλες τις δραστηριότητες συμμετέχουν γνωστικά πεδία ΤΠΕ-αισθητικής αγωγής-ψυχοκινητικής αγωγής – γλώσσας-μαθηματικών.

Ακολουθούν διαδραστικά φύλλα εργασίας ως ανατροφοδότηση-αξιολόγηση γνωστικών εννοιών.

Παιχνίδια διαδραστικά στο διαδίκτυο.

Δημιουργία ημερολογίου.

Η αξιολόγηση του σεναρίου έγινε με διαδραστικά φύλλα εργασίας και συζήτηση-ανατροφοδότηση.

Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων

Ετικέτες

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Αρχείο